Paraholdet Limfjorden

Paraholdet er et kajakhold for folk med handicap.

Holdet består af et samarbejde mellem Kano & Kajakklubben Limfjorden (KKL) og I. H. Aalborg.

Træningen foregår i KKL's faciliteter i Lindholm (Nørresundby) og der er fast træning hver søndag kl.10-13.
Fra og med maj måned til og med september foregår træningen i kajak på vandet.
Resten af året er træningen rykket indendørs på kajakergometrene og i vægttræningslokalet.

Træningen lægger vægt på individuel udvikling.
Vi træner for at opnå forbedring og fokus kan være på teknik, taktik, balance, hurtighed (fysik) og selvhjulpenhed.
Vi lægger vægt på at rumme alle niveauer, men det er dog sikkert at medlemmerne ikke får lov til at hvile for længe på lauerbærene før trænerne sætter nye udfordringer, der passer til det individuelle niveau.

Om medlemsskab

Et medlemskab af I. H. Aalborg er påkrævet for at kunne træne med på den faste søndagstræning.

Derudover er der mange, som supplerer med et medlemskab af KKL, hvilket giver mulighed for at træne alle ugens dage, døgnet rundt, samt deltage i stævner. Vi har medlemmer på paraholdet, hvor deres handicap ikke er en hæmning for kajaksporten og vi har medlemmer som altid vil kræve følgeskab af andre på vandet.

Som udgangspunkt skal du være fyldt 16 år og være rimelig stabil i dit fremmøde om søndagen.
Dit handicap må ikke være for stor en barriere mht. kajakroning, således at der ikke er fremtidsperspektiver for at du ikke behøver mandsopbakning. Dette er fordi vi ikke har ressourcerne til at mandsopbakke (er du begynder mandsopbakker vi dig gerne).

Det kan være svært at vide på forhånd om kajak er noget for dig.
Derfor kan du kvit og frit komme og deltage et par gange før du beslutter dig.

Hovedtræner:
Jonas Østergaard Juhl

Se mere på dette link: http://nejsumjuhl.dk/para/om.php